Få långt hår

Jag tror inte jag är den enda som strävar efter långt hår. Egentligen så finns det ingen mirakelkur för att få länge hår (sägs dock att det finns, men det tänker jag testa innan jag utlåter mig om det).  Däremot så finns det lite småsaker man kan göra för att håret ska växa lite snabbare, men framförallt hålla sig bättre och inte slitas av.

♣ Massera hårbotten några minuter per dag. Du strimulerar då hårbotten vilket kan få håret att växa snabbare.

♣ Försöka att inte duscha så ofta, för det sliter på håret i onödan.

♣ När du duschar, försök att använda SLS-fria schampon. Med det menas att det är fritt från sulfater som är en utav produkterna som sliter på ditt hår.

♣ Använd inpackning och balsam. Även dessa ska helst vara utan solikoner och sulfater.

♣ Sluta använd alla värmeverktyg. Jag vet, detta hör man hela tiden men det är faktiskt sant. När det gäller hårblåsen så brukar det finnas att man kan reglera värmen, när jag väl blåser mitt hår så använder jag kall luft. 

Detta är några basic saker man kan tänka på. Finns ju även mer saker, så som att man inte ska borsta håret när det är blött eller använda hårsnoddar med metallspännen. 

Jag tycker man ska använda sig av sunt förnuft och av det man själv tycker känns bäst. 


bilder: weheartit.com

Kommentarer
Postat av: Emmababy

sv: hhihi ja, gjort idag då? kramis

2012-01-04 @ 21:41:53
URL: http://emmababy.se
Postat av: Emmababy

Hej, läs i mitt senaste inlägg om hur du kan tjäna mycket pengar på din blogg, även om du inte har många läsare. Använt mig av tjänsten sen jag startade bloggen (i 2år) och det är absolut inget bara ''registrera er här'' :)



utan man tjänar pengar på riktigt, får ut ca 300kr månaden. =)



//kramis

2012-01-04 @ 22:35:51
URL: http://emmababy.se
Postat av: FELICIA I

SV; Tack för tipset! Kram på dig snyggfia.

2012-01-05 @ 10:08:30
URL: http://feliciaisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0